Ahad, 10 Januari 2010

MARI BOIKOT KEDAI RASHID LAH!!!


BERSATU MEMBOIKOT RASHID!!



Terase perot sangat lapar dan perlu diisi. Pondok menunggu bas yang lutsinar membuatkan badan berpeluh-peluh di bawah matahari pukul 12.30 tengah hari di jalan pahang tu..
First time naik teksi pegi ke Kamal bookstore yg dok kat depan HKL.(satu2nya tempat yg aku tahu kalo nk beli buku rujukan)
Ntah kenapa kami masih melepak di depan kedai tu sedangkan dah berpuluh-puluh teksi lalu lalang di hadapan.
Terfikir2 sama ada naik teksi atau bas(tapi tak tau naik bas nombor brape pon)

tiqa 257:kau nak beli makanan kat mane nie?
aku:aku kalo weekend makan roti je takpon goreng telur.
tiqa 257:ko tak lapar ke?camner ko boleh hidup macam tu?
aku:malaslah nak turun beli makanan.karang ko beli je lah kat RASHID.
tiqa257:ko tau tak dyorang sume boikot rashid sebab naik harga.Dia tulis harge rm3.7,naik 20sen je tp kene bayar rm4.
aku: ye ke?
tiqa257:tapi sekarang tak tau la diorang boikot ke tak lagi.

Aku memang da tak jejak lagi kat Rashid sejak sem2 nie rasenya. Sebelom balik, aku dah siap beli kat kampus je.Malas nak tunggu kat Rashid. Tak tau pulak da naik harga sampai melampau2 camtu. Kalo nasik goreng biase da sampai rm4 nasik goreng ayam pulak berape juta lak harga dia.Rasenya kenaikan harga gula tak jejaskan harga nasik goreng.Berapa cubit gula la yang ditabur dalam nasik tu..Sampai 50sen naik harga nasik sedangkan harga gula naik dalam 10-20 sen je.

Memang agak sukar nak cari makanan kat hostel sebab kedai rashid merupakan kedai yang paling dekat dan kebersihan dia ok lagi daripada al falah(kedai mamak).Tapi k.rashid tu taklah bersih pon.
Di manalah nak makan nie,, huuuu
mari masaklah tapi malaslah,,

hmm,,MARI SAMA2 KITA BOIKOT RASHID SEMAKSIMA TERMAMPU!!!!
MOTTO:sambil memboikot sambil berdiet,,

Tiada ulasan: