Sabtu, 5 Jun 2010

ulam-ulaman pon pahit juga,,

Menunggu ust Zahazan yg dikatakan sepatutnya buat ceramah dekat satu  sekolah nie,,
tapi tk jadi dan ditangguh disebabkan sebab yg tak tau,,
patotlah pengerusi majlis cube lengah2kan dgn benda2 yg agak berselerak,,
takut benar kalau hadirin2 nie balik cepat,,
isyyy,,,

dengan rasa yg agak membara,, bersempit-sempit pulak duduk satu kerusi yang dikongsi oleh dua saiz dewasa,,
uhh sape pon tk bley tahan,,
dan kemudian dikecewakan, sume terus angkat kaki,,
penat menunggu,,

dalam hati yg geram,,
tringat2 pula kisah2 yg menurunkan lagi motivasi,,
uhhhh,,
bukannya menyalahkan ust yg tk dtg tu,,
geram saje dgn pihak tuan rumah,,
ckp awal2 jelah ust tu tk jadi dtg,,
kalo nk tangguh esok pon,, :(

err,, boley aku membebel jap??
sbb aku tringat sesuatu,,
kaset kitaro,, bas sekolah yg rosak,, dan kali pertama aku jadi wakil skolah,,



kali pertama ak jadi wakil sekolah,,
masuk pertandingan sajak antidadah,,
saje nk improve thap confident
sbb aku mmg label budak paling pendiam kt kelas(cikgu je kot ckp cam uhhh,, de tulis kat rekod g,,)
gpon enta sape ckap skola tkde wakil sajak,,
so berhempas otak buat sajak sendiri,,
gembira sebab kawan2 membantu aku tem tu,,
geng librarian (Qis, Afiq Alias,nta tk ingat g)

Next ade seseorang meminjamkan kaset kitaro untuk music background,,
dan dy kata nk tengok aku 'bersajak' n train skali,,
tp tk jadi sbb busy,,
so pandai2 sendiri jerk,,
serius hentam saje,,

kat dalam bas,,
ramai gak pelik aku ade,,
mereka tk tau pon aku masok pertandingan tu,,
maklumlah mereka ahli nasyid popular harapan sekolah,
dan juga artis2 pelukis hebat
kalo nak dibandingkan dengan aku yang baru nak mengasah bakat nie,,
buat malu aje,,
mintak tolong pasangkan kaset pon tkde yg nk,,
ceh,,

so aku teruskan jer,,
persembahan yg tk brape baik,,
mungkin ramai berkata begitu,,
dikritik hebat gak dgn judge,,
hey,, itu first trial lah,,

Mase lunch pulak,,
ade arr pengiring nie mengutuk,,
katanya, kalau Ida(nama samaran),budak form 2 tu masok sajak,
mesti dah menang nyer,,
cehh,,
aku arr loser uhhh,,



apekah,,
tk tau ke,,tu first trial aku,,
da la tkde org train,,
da tkde sape nk masok,ak volunteer arr,,
kamu mangkuk,,
perasan diri hebatkah???
eiii cube menjatuhkan confident aku saje,,

serius mereka nie hanya memilih yang telah tersedia ada,,
ingat aku tkde bakat ke???(emo haha)

memang serik kot masok bertanding nie,,
da la tu,, sijil lak senang2 je hilangkan,,
budak2 nasyid+budak2 melukis mewarna sumer dapat sijil kalo tk menang pon,,
nampak benar tk sedar kewujudan sajak aku,,

you will pay for it lahh,,
hohoho
antara kenangan sepahit ulam kat skolah,,

p/s you nk bukti ke?? 
err ust zahazan nyer ceramah mungkin jadi  esok,,
i tk pegi k,,

8 ulasan:

epalmanis berkata...

hemoh3. ohh my dear ummu. lumrah la mnusia. ak pun slalu terkena dulu. :)

ummu berkata...

ai p,,
you nk blaja ilmu tk,,
untk blas dendam,,
hahaha
emo saja bile ingat kate2 pedas,,
XD

tiqa berkata...

umu,,ustaz zahazan wat cramah kat skola mne? ayah ak sure nk g pny..

ummu berkata...

kat skola annuriah,, sg udang,,
pas magrib kang,,

aiman_masri berkata...

org tahu ngutuk je...

cube buat xnak...

at least kite dpt pgjrn, len kali jgn jd mcm mereka2 itu...

zT berkata...

pasni ummmu try msuk debate naib canselor lah.sure kami sokong punyee..:)

aiman_masri berkata...

zt pun bleh try... ape salahnye kan... wink3...

zT berkata...

aiseymen, sangat tak reti utk berlawan hujah.,huhu