Isnin, 17 Mei 2010

SIBU bertukar menjadi BISU





CUBA cari lagi perkataan lain dalam perkataan SIBU nie,,
  • BIUS
  • UBI
  • IBU
  • ISU
Mungkin ade lagi perkataan lain (cari sendiri saje)
yang aku tak nampak boleh dikeluarkan,,

Tapi perkataan pertama yang aku nampak adalah BISU,,
Persoalannya kenapa bisu???

mungkin semua tahu, pilihanraya yg baru je diadakan di Sibu,,
selesai dah,,
dan kemenangan dipertanggungjawabkan ke atas Pakatan Rakyat,,
melalui calon dari DAP,,
saya ulang,,
yang menang adalah Pakatan Rakyat,,

Persoalan lagi,,
mengapa saya ulang parti yang menang dan mengapa saya katakan Sibu menjadi bisu pada awal tadi??

Kamu boleh lihat sendiri rasanya,,
media2 seakan2 senyap sahaja,,
tidak heboh2 siapan yang menang,,
tidak seperti semase kemenangan BN di Hulu Selangor lepas,,

Serius seperti tiada apa2 yang berlaku,,
walaupun kemenangan hanya bermajoriti sebanyak 398 undi,,
MENANG TETAP MENANG bukan??

yang kelihatan hanyalah kebisuaan dan kelesuan,,
media yang selama ini dimaksudkan saluran informasi seakan2 hilang upayanya,,
entah di mana letaknya kekuatan sebenar media,,
mungkin hanya boleh menjadi pak lawak dan joker,,
bahan hiburan semata yang boleh diharapkan kualitinya,,

Bisukah anda??



5 ulasan:

balqis berkata...

hm, itulah. dengar2, spr lambat umum even dah nampak kemenangan itu.

ummu berkata...

penakut yang mahu lari,,
maybe ade yg heart attack kot tgk pkr mnang,,
tu yg lmbt umum,,

eman_masri berkata...

Berita pkul 11 mlm...

Dah la 2 3 minit je...

Wartawan pun sayu je...

sepatutnya menang lagi besar...

Undi pos yang durjana agak merosakkan...

TiRaH(^-^) berkata...

bukan tv je bisu ummu,paper pun 2 x 5..tgkla paper smlm,dalam sebesar2 paper tu,berita pasal kemenangan DAP kecik je..da la bukan tjuk utama.klu bley xnk letak dlm paper..
nampak sgt..klu dyorg menang,kalau bley satu paper citer pasal tu je..
negara demokrasi kah ini??hehe

ummu berkata...

serius orang buta pon bole nampak
kebodohan mcm nie,,